onsdag 14 februari 2018

Min favoritlåt vid den här tiden förra året

Ja, hörni, det minns jag inte längre! Fast jag kommer ihåg att jag hade börjat lyssna en del på Rise Against då, så det är väl denna låt.

Life less frightening - Rise Against

Jag brukade förr hålla mig borta från punk, för när någon jag kände påstod att de gillade punk så brukar de oftast prata om det som jag kallar "mall-punk". Det vill säga popmusik som är utklädd till punk, som inte handlar om att stå upp mot "The Man" eller vilja förändra samhället. 

Förstås, medan jag blev äldre upptäckte jag bra punk, som ändå stod emot tidens tand som t.ex Ramones. Och kring förra december så upptäckte jag Rise Against och lyssnade på lite av deras musik. Jag älskar hur komplicerad deras musik ändå är i sin enkelhet. 

Förstås, det fanns också denna låt...

In time - Robbie Robb

Och denna

Purple Eyes - Kodomo band

Och med det så var musikutmaningen över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar