torsdag 8 februari 2018

En låt att spela på min begravning

Sheesh, vad munter denhär listan var. Häromdagen var det "En låt jag lyssnar på när jag är ledsen" och nu pratar vi om min begravning!
Måste jag fixa en egen musik-utmaning och försöka övertala några finlandssvenska bloggare att göra? Tror nästan att jag skulle kunna göra ett bättre jobb!

Nå, till saken: Min begravning. Som en kristen man vill jag gärna ha en psalm som handlar om det eviga livet.
Så för allt i världen: INTE "Blott en dag", den är så deprimerande. Gärna något mera muntert som "Ding-dong the witch is dead" :D
Jag brukar också skämta att någon på min begravning måste läsa upp följande rad:
"Johan is dead. So is Philip Tattaglia. Barzini. Moe Greene. The heads of all the five families!"

Men utöver det?

Jag är ju ett skräckfan så varför inte ha ett halloween-tema på min begravning? Vi har ju en kista och ett lik, så varför inte spela typ denna låt?

Om jag har hunnit publicera en skräckroman innan jag dör måste någon starta ett rykte att jag hemsöker Bennäs. :D
"Håll er borta från Andersséns gamla hus! När jag gick förbi där en natt såg jag en skugga röra sig förbi fönstren....!"
Bugger off
Förstås, denna kan också spelas på begravningsfesten efteråt, då folk sitter och dricker kaffe och babblar om dittan och dattan. Min personliga hälsning till de sörjande:
"Jag är död.
Showen är över.
Now bugger off!" 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar