måndag 12 februari 2018

En låt som jag önskar att jag kunde spela på ett instrument

Inte scarborough fair. Jag känner för många typer som köper en akustisk gitarr och försöker vara helt "folkmusik" och skit, så de börjar spela Scarborough Fair. Samma som när unga typer köpte en gitarr back in the day och började lira Smoke on the Water.

Men vad för låtar finns det som jag önskar att jag kunde spela? Och på vilket instrument, för jag skulle vilja lära mig spela gitarr och piano! Och varför inte fiol då jag ändå är i farten? (bara jag kunde komma på någon bra låt som inte är en fiol-cover av en annan låt)
 Nå, jag lägger alla låtar jag kommer på sådär på rak arm!
Vi börjar med bas då, eftersom det har jag lirat lite i mitt förflutna. Denna låt:



Tower of Power - Soul with a capital S

Funk är en intressant musikstil. Liksom det är inte alltid så roligt att höra på, men det är skitkul att spela! Kanske man borde samla ihop ett gäng och starta ett funk-projekt?

Ella Fitzgerald - Summertime

På piano har vi en jazzlåt. Jag ska inte påstå att jag lyssnar på för mycket jazz, men ibland gör jag det. Och jag skulle gilla att spela jazz på piano. Screw klassisk musik eller "känsliga ballader"!

Michael Angelo Batio - No boundaries
Låten är pretty much ett enda gitarrsolo, men ska jag lära mig gitarr kan jag lika gärna lära mig briljera och varför inte denna låt?

Som bonus kan jag slänga in trummor med denna video!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar