onsdag 7 februari 2018

Låtar jag lyssnar på när jag är ledsen

Jag tror inte faktiskt min musikstil ändrar så mycket när jag är ledsen, arg eller lycklig. Förstås lyssnar jag inte på musik som strör salt i såren och gör mig mera deppad, som med Hurt.

Men för sakens skull kan jag säga att åtminstone denna låt fulländade min dag!

Varför denna låt? Låt oss vrida tillbaka klockan.
Jag upptäckte Nocturnal Rites då jag var i tonåren. Och jag tyckte att de var bra då! Senare lyssnade jag mera på dem och blev mera nyfiken då jag märkte att deras sound utvecklades från att vara ett stereotypiskt svenskt Power Metal-band till att vara något mera.
Men så kom The 8th Sin ut 2008. Och sen blev det dödstyst. Man hörde inget mera från dem. Jag har länge trott att de helt enkelt hade lagt av och skitit i att berätta det. Jag menar de är ju inga ungdomar precis. 

Sen en dag dyker ovanstående låt upp som rekommenderad video på youtube. Ett frågetecken dyker upp ovanför mitt huvud då jag tror att jag har åtminstone hört allt av detta band. Och så får jag reda på att de släppte skivan Phoenix förra året! Och det gör mig glad. Naturligtvis finns det bättre band som jag föredrar, men detta är ett band jag gärna ser att utvecklas mera och släpper flera skivor!

Nocturnal Rites - Repent my sins

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar