onsdag 7 februari 2018

En låt att spela på mitt bröllop

Ja, när jag gifter mig... Det är väl i samma universum där jag också är en framgångsrik rockstjärna? ;)

Nåne, men ja, en låt att spela på mitt bröllop... Hmmm... Finns alltid denna.

...Eller låt oss säga att jag på allvar blir gift då...
På riktigt, jag vet inte. Jag har aldrig tänkt så långt. Den tanken känns som om den ligger miljontals ljusår bort.
Dessutom så är de flesta bra låtar jag kommer på inte helt enkelt lämpliga att spela på bröllop! Ta t.ex en lovesong som alla tycks gilla:

Every breath you take
Every move you make
Every bond you break
Every step you take
I'll be watching you... osv.
Den handlar om en STALKER. Romantiskt, eller hur??

Eller varför inte en annan romantisk låt som inte alls handlar om hjärtesorg
My heart will goo ooon aand oooon....

Eller
I wanna lay you down on a bed of Roses, for tonight I sleep on a bed of nails

Eller
I would do anything for love... But I won't do that!

Men så att jag ändå ska lägga ett svar på detta, så får det väl bli denna låt.


The Isley Brothers - Shout

Jag skulle önska att mitt bröllop skulle verkligen vara en fest med dans och sånt som är roligt! Så jag antar att denna låt skulle åtminstone få upp NÅGRA av gästerna! Det är inte en person som ska BEGRAVAS, utan ett bröllop!
Och texten är ganska standard "jag är galen i dig". :D
Dessutom gillade jag filmen Animal House.
Sen skiter jag i att den inte kom ut förra året och komponerades av Douchebag DJ Zuzz nummer 32 och har spelats sönder på x3m, haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar