torsdag 25 januari 2018

You've got me on my knees!

En låt från en händelse

Eric Clapton - Layla (Den icke-akustiska versionen)

Denna låt får mig att tänka på Galan 2015. Jag var där mestadels för att träffa folk och se något annat, jag behövde det då.
Det intressanta med den galan var att alla personer jag pratade med ANTOG att jag var där med min flickvän! Liksom det var standardfrågan efter att jag hade presenterat mig själv:
"Är du här med din flickvän, typ?" och när jag svarade "Nope" blev personen i fråga genast förvirrad, för min sort existerar ju inte. ;)

I vilket fall som helst, jag hade på denna låt i mitt hotellrum. Det var det där hotellet i Rewell Center, vad det nu heter. Jag hade utsikt över Vasa torg från det. Jag satt i det rummet och skrev på mitt allra första NaNoWriMo-projekt och pimplade whiskey några timmar innan det var dags att ta på sig kostymen och ta sig iväg till Galan. Försökte peppa mig själv också, jag menar även om jag antagligen skulle vara väldigt ensam så kunde jag ändå ha roligt!
Jag menar jag var en singel karl på en gala med vackra señoritas, man KUNDE alltid ha det värre!

Kvällen blev helt trevlig, efterfesten gillade jag. Kom tillbaka till hotellrummet vid tresnåret och somnade. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar