onsdag 24 januari 2018

En låt från en plats

När jag skulle välja en låt som påminner mig om en viss plats så var det skitsvårt. För precis som med mina vänner så finns det inte så många låtar jag associerar med en viss plats. (Förutom Valokuvia som jag associerar med öppna terasser där Iskelmä spelas, och den låten försöker jag ignorera att existerar)

Så därför tänkte jag istället att jag skulle välja en låt som skulle kunna fungera som temalåt för ett visst ställe.

The Hold Steady - The Weekenders

Jag har inte lyssnat på så mycket annat av The Hold Steady, men denna låt ramlade jag över när jag jobbade på Silja Symphony. Visst, jag lyssnade på en massa annan musik i arbetet, men när jag hör denna låt kommer jag och tänke på den gamla skutan och de människorna som (kanske) finns kvar där. 
Ibland saknar jag ännu det jobbet. Men jag saknar inte att det var bara deltid, så jag hade inget fast schema. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar