måndag 29 januari 2018

En låt från ett band jag avskyr

Science Fiction-författaren Theodore Sturgeon brukar säga att "90 procent av allt är skräp".
Det skulle jag påstå att är sant, det finns mycket skräp där ute.

Tänkte jag skulle låta smart, här är en låt från ett band jag önskar kunde försvinna.
Och detta var svårt, för jag lyssnar ju inte på musik jag avskyr! Vem tusan gör det? Oftast när jag hör en låt jag avskyr så råkar den komma på i radio eller sånt, som med t.ex Sommaren e korTTTTT....

The Black Eyed Peas - The Time (dirty bit)
också känd som "låten som har samplat "I've had the time of my life".

Jag har inga problem med hjärndöd partymusik, men vad fan.... Det är skillnad på hjärndöd och sådant som gör så att ens hjärna går över på minus och man blir inte ens en apa, bara en konstig amöba som inte ännu har krupit upp ur havet.
Jag kan inte ens få ner så pass mycket alkohol att detta skräp blir bra. Jag har hört om Beer-goggles, men inte Music-goggles. Att vara på en fest där detta spelas är som att någon skulle ha vridit på den trasiga fläkten på högre hastighet, så allt som är kvar är något bakgrundsljud som måste finnas där.

Jag har aldrig gillat något som Black Eyed Peas har gjort. Inte denna, inte my humps, inte vad sjutton detta är, eller detta, eller detta. Det får mig inte i feststämning, jag får bara lust att gå ut på tobakspaus, trots att jag inte röker.

FÖRSÖK sälja Black Eyed Peas till mig och säg att de är bra! I dare you, I double-dare you motherfucker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar