torsdag 18 januari 2018

30-day Song Challenge!

Jag satt ikväll och lyssnade på musik. Jag älskade varenda sekund av det, jag älskade låten och låten efter det.
Jag är en musikälskare också. När jag är ute och promenerar, om någon vinkar åt mig och jag inte svarar så är det inte för att jag dissar någon. Det är bara för att jag oftast har på min mp3 (old school!) och lyssnar istället på något som låter mera intressant än trafikljud.
Jag har oftast identifierat mig som en "metalhead", men ska sanningen fram så lyssnar jag på allt!
Heavy Metal, rockmusik, punk, pop, jazz, soundtrack, ambient, new age, andlig musik... Med subgenrer till allting!

Så jag kom på att jag skulle kunna skriva lite om musik på min blogg! Jag älskar ju film och böcker, men varför inte några inlägg om musik?
Därför norpade jag detta från nätet (jag googlade det bara) och tänkte att jag skriver åtminstone 30 inlägg där jag fyller i detta.

Och innan någon får en stroke och funderar om jag överger konceptet med filmer och annat trevligt, så naturligtvis inte! Jag har fortfarande en massa filmer jag inte har sett och recenserat!
Stay tuned och vi kan ju börja med en av mina favorit-låtar!

Om jag dör så vill jag att det ska stå inristat på min gravsten: It's a kind of magic. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar