fredag 26 januari 2018

Låtar jag kan sjunga!

Om jag kan sjunga dem bra så är en helt annan sak! Men jag tycker om att sjunga för mig själv, så visst kan jag en massa sånger mer eller mindre utantill. Om någon skulle släpa med mig på en karaokebar så finns det en stor chans att jag skulle sjunga något, även om det låter skräp. Jag har jobbat i en bar på karaokekvällar och kan därför säga utan att överdriva att kvalitén är så utbredd på hur folk sjunger att ingen riktigt bryr sig. En del skrålar låtarna så falskt att man tror brandlarmet har gått och en del sjunger för vackert att man vill gråta. Och så finns det de som sjunger något slags mellanting.

Och jag tänker igen svara i plural och räkna upp ett par sånger jag kan alla ord till!

Magnus & Brasse - Svordomsvisan

Denna låt lärde jag mig när jag var typ elva år och rebellisk. Klart inga vuxna vill att man ska lära sig denna sång, hemska tid! Och KLART man då vill lära sig denna låt! Den är väldigt bra att ha i bakhuvudet när man läser hemska nyheter och blir irriterad på något!

Galenskaparna - Säng säng säng

Jo, jag kan faktiskt hela texten till denna låt! T.o.m det som kommer efter alla "säng säng säng". 



Lonely Island ft. Akon - I just had sex
Yep, och så denna.



Seven Drunken Nights

Jag gillar irländsk folkmusik. Och denna låt (och denna version) är bland mina favoriter. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar