lördag 27 januari 2018

En sång jag kan dansa till

Tro det eller ej, men jag är inte särskilt svår att få ut på dansgolvet. Visst, jag är inte bra på att dansa, men jag försöker iallafall.

Jag minns i högstadiet och gymnasiet, då vi hade dans på gymnastiktimmarna, då vi övade sådana saker som vals, tango, bugg och vad annat. Jag gillade det mycket, av flera skäl!
För det första hade jag spelat bas i några år då, så jag hade rytmen i ryggraden. Så medan mina klasskamrater koncentrerade sig på att hålla takten och räkna "1-2-3, 1-2-3" så behövde jag bara fokusera på de rätta stegen, vilket gjorde att det gick som en dans. *drumfill*
För det andra så när man är en hormonstinn och blyg tonåring så är det en av de få tillfällen man kommer så nära en tjej.
Vem vet, i ett alternativt universum så hade jag kanske satsat mera på det? Deltagit i danstävlingar och sånt?

Men nog om det: Så jag har inga problem med att dansa! Det är lättare att hitta låtar som jag absolut inte dansar till! Som denna låt!

Men om jag nu så förbenat gärna ska säga en låt jag kan dansa till, så tar vi väl denna! Bara för att ALLA ungar som växte upp på 90-talet kan det här, precis som att alla 20-talskids pysslade med "The Charleston" och alla tidigt 90-talskids gjorde "The Carlton". XD


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar