lördag 14 juli 2018

Framtida videoprojekt

Jag fick en annan fråga på frågestunden som jag svarar på i ett skilt inlägg. :) 

"Skulle gärna se fler vlogs om rollspel när du har möjligt. Finns det något särskilt tema som du skulle villa tala om? :)"

Jag skulle gärna göra flera videor om rollspel! Jag tycker om att spela rollspel, bara jag har spelare. Ett problem jag hade med min förra dator var att då jag skulle redigera en video så ströps CPU:n konstant! Liksom om jag lade på en effekt eller en textrad så frös den och satt så i flera minuter! Och om jag måste ändra något i texten, så gissa vad som hände då?
Först frös texten då jag KLICKADE på textramsan! Sedan frös det igen då jag tog bort en bokstav! Och slutligen frös det igen då jag sparade!
Och så gick det med VARENDA *bleep* sak som jag försökte göra med video-editering! Och då det var dags för filmen att rendera så kunde jag inte göra något alls på datorn, för vet ni vad: FREEZE! Och det kunde ta upp till två timmar för en video att rendera klart. Vet inte om det är vanligt eller ej.

Jag vill ändå ge mig själv lite poäng, alla videor ni hittar på min youtube-kanal redigerade jag på den datorn så helt omöjligt var det inte. :) bara extremt irriterande och tidskrävande
Och nu har jag en ny dator, som är snabbare och bättre på många sätt. Jag tror t.ex att Hit Film Express borde fungera nu! Åtminstone tror jag inte att jag kommer att ha det samma gamla problemet som jag hade tidigare.
Så vi ska se om jag inte får mera ämnen att diskutera om. :)

Jag skulle gärna täcka mycket av rollspel, men främst är jag intresserad av historie-berättar-aspekten. Det vill säga: Karaktärernas utveckling, en bra handling, världsuppbyggnad och hur man presenterar den för spelare! 
Mitt stora problem tror jag främst är att jag vill ju göra det presentabelt för "mugglare", jag vill inspirera folk som inte annars pysslar med det. :) Så hur gör man det?

Jag skulle också gärna göra en annan video där jag pratar om specifika spelsystem som t.ex FATE eller Dead of Night.
Jag har också funderat på att prata om olika spel som jag har spelat tidigare och de karaktärer jag spelade där. 
Jag skulle också göra andra videor om att skriva eller bara göra film och spelrecensioner. Har en samling roligt dåliga filmer som man kunde göra en recension av. De flesta har jag recenserat på bloggen tidigare, men det börjar bli ett bra tag sen. :D
Och så skulle jag gärna göra videor om "bra" filmer också. Idag t.ex försökte jag se igenom 2001: a space odyssey och tänkte att man skulle kunna skriva ett blogginlägg eller ännu bättre: Göra en video där jag visar klipp från själva filmen och poängterar ut varför jag inte tycker den är så underbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar