lördag 7 juli 2018

26 090 ord

Phew, skrev nyligen 5032 ord på några timmar. Jag har de senaste dagarna hållit mig troget till 3500 och 4000 ord per dag.
Nu blev det blir 26 090 ord på mindre än en vecka!
Jag hade tänkt knuffa det ännu längre, men styrkan svek mig.
Annars... Har jag inget att skriva om.

Jag skulle kunna berätta om ett problem jag stötte på, men det kändes som om jag redan har talat om det. (Finlandssvensk realism var mitt problm, om någon undrar) Dessutom har jag redan övervunnit det, så jag låter det vara.
Jag skulle kunna berätta om ett val som en av mina huvudpersoner gjorde, som gjorde mig väldigt stolt. Men det är ju bara vad jag tycker...

Så annars? Inget särskilt. Väntar på ett paket från adlibris. Beställde en hög böcker då jag fyllde år. Och det borde komma snart.
Några Shakespeare-pjäser, Sagan om Gunnlaug Ormtunga , Homeros Iliaden och Odysséen, Tao Te Ching... Och en del andra gamla verk som jag inte kommer på sådär på ark arm.

Jag har den senaste tiden fått smak för klassisk litteratur! Fråga inte mig varför, jag har en sådan period kan vi säga! Det känns många gånger som att jag vill läsa dessa klassiker för att jag vill följa fotspåren tillbaka, från Tolkiens fantasyvärldar till Beowulf, från J.K Rowlings Hogwarts till Kung Arthur och Riddarna av det Runda Bordet, från C.S Lewis Narnia till keltiska och grekiska folksagor, från Neil Gaimans Amerikanska Gudar till Valhall...
Låt oss inte heller glömma filmvärlden, som Beauty and the Beast och la Belle et la Bette och Lejonkungen och eposet om Sundiata!
 Och så vidare! Det är väldigt fascinerande och jag lär mig en hel del intressanta saker!

Och då många av dessa verk kostade 4 € per bok så slog snåljåpen inom mig till!
Jag har ett stort personligt bibliotek, känner jag. Jag har samlat på böcker i evighet. Och jag försöker att inte heller vara en snobb, som bara har en sorts bok i min bokhylla! Nej, jag försöker ha ett brett sortiment av olika genrer och även en del faktaböcker som täcker olika teman som historia och fysik!
Och en stor del av det har jag inte ännu läst! Och det är så det ska vara! Ett tu tre blir jag sängliggande och behöver ha något att göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar