fredag 27 juli 2018

94 100 ord: Skrivmusik

Till först hade jag ingenting alls att säga.
Jag har skrivit 94 100 ord nu på mitt projekt! Och jag har mera att skriva idag!
Till först hade jag ingenting mera att säga. Men så tänkte jag på vad jag har suttit och lyssnat på för musik medan jag har skrivit! För det är en ganska bred lista ändå. Men mycket av det gamla goda heavy-stuket! 

Dragonforce - Ashes of the Dawn
Jag kan lika gärna säga det här: Jag älskar Dragonforce! Det är ett så flashigt band, som inte förstår hur "mindre" skulle kunna vara "mera". MERA är ju mera! Och visst tog det ett tag för mig att vänja mig vid deras nya sångare, men nu när jag har vant mig vid honom så vill jag inte ha någon annan sångare för Dragonforce!


I AM I - See you again
Dragonforces förra sångare ZP Theart grundade ett eget band efter att han hade lämnat Dragonforce. Och här är resultatet.
Ärligt talat så tycker jag att låten är cheesig som synden. Men det är väl därför jag älskar den! Vet ni, ibland vill man inte ha ultra-komplicerade riff! Ibland duger en cheesig powerballad lika bra!

Ghost - Dance Macabre
Rätt nyligen började jag lyssna på Ghost. Det var någon gång i våras med denna singel som jag blev nyfiken och började lyssna på Prequelle-albumet. Och nu som då lägger jag på den igen. 

Judas Priest - Turbo Lover
Visst, jag skulle ha kunnat leta fram en icke-live version, men jag tycker att de sjukt awesome live! Man borde se dem live någon gång!
Visst, texten är cheesig, men erkänn nu: när du går omkring i ditt hem efter dethär så nynnar du "I'm your turbo loveeeer....!" ;) 

Pink Floyd - Comfortably Numb
I stort sett hela The Wall-albumet. Den skivan som har "Another brick in the wall". Och visst, den är inte helt dålig den heller, men denna låt har ett rivigt gitarrsolo! 
Men i övrigt så rekommenderar jag att man lyssnar igenom HELA The Wall-albumet OCH helst på en gång! Som till exempel då du ska sitta framför datorn i några timmar och skriva! 

Secret Garden - Sleepsong
Och ibland vill man slappna av med något lättare, som Secret Garden.

Det är väl det! För om jag börjar räkna upp något mera 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar