onsdag 4 juli 2018

17 041 ord

Jag hade först tänkt helt skita i att berätta något desto mera om vad jag pysslar med. Jag är ärligt orolig att ingen orkar läsa om då jag än en gång deltar i Camp Nanowrimo och vad jag tycker om det.
Men skit samma, nu skriver jag ett inlägg om det.

Jag deltar i Camp Nanowrimo i juli också. Och denna gång har jag på riktigt utmanat mig själv och satt ribban högt: 100 000 ord på en månad! Jag har satt som personligt mål att skriva 3 500 ord per dag, istället för det vanliga 2000. Än så länge har det gått helt bra, även om jag märker att det tar längre än vanligt. Jag har på 4 dagar nu skrivit sammanlagt 3500-isch ord per dag. Den första dagen skrev jag 6110 ord.

Mitt stora problem hittills har varit att få någon fjutt i berättelsen. Den har stundvis känt direkt tråkig att arbeta på.
Jag tror att vad min berättelse behöver i nuläget är mera FÄRG! Det är en fantasyberättelse trots allt! Den behöver vara roligare, i mitt tycke! Det var därför jag hade inga problem att skriva mitt förra projekt, det var roligt att skriva den!

Så vad har jag nu gjort för att råda bot på detta? Jag har börjat skriva upp en lista över saker som mina karaktärer kan prata om och diskutera. Vad som helst för ämnen att diskutera, som politik, religion, förhållanden, vädret, grisar och rymden! Jag kan ändå alltid editera bort det om jag tycker jag inte behöver det senare!

Så, ska vi se hur detta äventyr bär sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar