måndag 9 april 2018

Camp Nano-uppdatering!

Ja, det har nu gått nio dagar sedan det började. :) Jag satt upp då klockan slog tolv och sen dess har jag spurtat!
Jag tänkte till först att jag skulle skriva kring 2000 ord per dag, som jag brukar göra under Nanowrimo. Men jag har oftast kommit längre än det, mina dagar brukar variera mellan 2300-3000 per dag.
Mitt wordcount just nu i skrivande stund ligger på 26 877 ord. Har inte ännu skrivit klart mitt mål för idag, vilket jag tänker att ska vara ungefär 1000 ord till, så jag ligger på 27 500-isch ord.
Jag satte den ursprungliga gränsen att vara 50 000 ord, men jag undrar om jag inte kan pusha det längre, till 75 000...? Berättelsen har tagit flera nya vändningar än vad jag ursprungligen hade planerat så jag skulle helt bra kunna göra det!
Och så känner jag att jag har haft alldeles för bråttom med några händelser den senaste tiden. Varför inte låta gänget vila ett par tusen ord? Hämta andan ett slag, sitta under korkeken och lukta på blommorna?

Nå, det är Camp Nanowrimo! Hur är det då med NaPoWriMo? Hur går det med poesiskapandet?
Jovars, det går väl an. Jag får ut något som liknar en dikt en gång om dagen än så länge. Det är väl bra?
Alla mina dikter finns att läsa här på bloggen i all sin ära!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar