tisdag 17 april 2018

Camp Nano-uppdatering 2: Plot twist!

Låt mig börja med att visa en screenshot från några minuter sen....


Observera hur nära jag är att nå mitt mål, 50 000 ord. Bara 1 284 ord kvar så skulle jag vara i mål, visst?

Låt mig då visa en till screenshot som jag tog några minuter senare....

Vad kan vi se för skillnader?
Istället för att föreslå 1 667 ord per dag så föreslår det nu 2500 ord per dag. Och istället för att bli klar imorgon så blir jag klar den 27:e april. Hur är detta möjligt?
Och varför står det 75 000 ord istället för 50 000?
För att jag har ändrat det till det. Jag höjde svårighetsgraden. Jag beslöt mig för att "go... even further beyond...!!!"

Varför i hela friden valde jag att göra det? Jag kan berätta orsakerna i rangordning från de minsta orsakerna till de största orsakerna:
1) Jag har redan klarat av tre Nanomånader. Inget nytt under solen.
2) jag ska fortfarande delta i NaPoWriMo och skriva dikter. Kan lika gärna lägga också tid på att skriva mera på denna berättelse. :)  
2) Jag vill inte säga hejdå till mina karaktärer ännu, jag har för roligt med dem!
3) Jag är "in the zone", lägg märke till hur jag fortfarande ligger steget före. Det går helt enkelt bra för mig, jag har flyt! Jag har inga problem med att skriva alla dessa ord. :) 
4) (och den viktigaste orsaken) Mina karaktärer har nyss kommit till en för dem okänd stad, de  ska ännu hitta ledtrådar till ett orakel, hitta oraklet, segla ut till en ö, hitta en stjärna och kanske fimpa en ond trollkarl. Det är VÄLDIGT mycket de har kvar att göra! Jag kan inte lämna dem där ute!

Så där har vi det! Kommer det att gå?
Jag tror det. Jag har ett stenhårt schema som jag följer, 2 500 ord per dag, detta är så gott som hugget i sten.
Jag menar jag har ändå inget jobb eller studier att göra, ingen flickvän eller ungar som vill ha min uppmärksamhet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar