söndag 11 november 2018

Dagens kreativa lösning

Jag har sprungit i en vägg i mitt projekt.
Just nu har det känts i flera dagar som om projektet inte vill röra på sig. Och jag har inte haft en blekfet aning om hur jag skulle lösa det!
Tills jag idag var ute på en promenad och kunde konstatera följande:
Min huvudkaraktär är alldeles för passiv! Allt som händer i världen är mer eller mindre utanför hennes kontroll, hon tar aldrig initiativ till något. Så lösningen är enkel: låt henne göra något!

Men fortfarande har jag ett problem: Hon befinner sig just nu i ett bibliotek med två tjuvar, de ska stjäla en juvel. Och jag orkar verkligen inte fundera på det just nu.
Så jag skrev på följande sätt:

"Vi är säkra på det. Den måste finnas här i biblioteket någonstans.”
(sätt in här något om hur de letar i varje vrå tills de slutligen hittar det, okej?!)
Kapitel X"

Jag kan alltid skarva i mera imorgon eller någon annan dag, men just nu vill jag fokusera på vad som händer då de kommer UT därifrån! :D 
Och så kan livet fortsätta i vanlig ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar