fredag 9 november 2018

19050 ord: Heureka!

Jag ska inte gå in på detaljer om hur det exakt ligger till. Men jag gjorde en väldigt fascinerande upptäckt igår när jag skrev på mitt projekt:

Alla mina fantasyberättelser utspelar sig i samma universum, men vid olika tidpunkter. Detta är i sig inget nytt, många andra fantasyförfattare har gjort det samma under tidens gång.
Men jag hade inga planer på det!

Det enda jag ville med detta projekt var att MÖJLIGEN referera till mitt projekt jag skrev i April. Det berättas en legend där om några sjömän som seglade över havet för att finna en fallen stjärna. Och det stora imperiet finns där också, i bakgrunden.
Men nu har det smugit in så många andra referenser!

Min huvudperson har träffat personer från Alvdalen, hon har också träffat på nunnor som dyrkar en av de stora dygderna! Och inte bara det, det finns indikationer på att händelserna vid DET projektet utspelade sig ungefär tusen år före DENNA berättelse!

Det roliga med detta var att jag aldrig hade planerat det! Då jag har skrivit fantasy så har jag alltid velat skriva det i ett litet eget universum, på så sätt behöver jag aldrig oroa mig för kontinuitet eller regler, jag kan hitta på skilda regler för varje berättelser om hur magi fungerar och så vidare.
Så jag blev överraskad när jag gjorde denna upptäckt och insåg samtidigt hur perfekt allting flyter samman! För det finns mera som jag inte ännu har berättat, mera detaljer som visar hur allt är sammankopplat på flera olika sätt!

Jag ska ännu skriva 2000 ord ikväll, men ändå... Wow!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar