lördag 13 februari 2016

Poker Night at the Inventory

All right, snart är det helg. Vad skulle ni säga om att sparka loss med ett hederligt spel poker? Jag vet ett ställe. Det är inte riktigt för mesar om vi säger så, vi spelar inte om tändstickor. Nej nej, du köper in dig för åtminstone 20 000 dollar och så spelar du mot kändisar.
Vilka kändisar frågar du? Jag borde väl inte avslöja.... Men vad helsike:
Max från Sam & Max-spelet.
Heavy Weapons Guy från Team fortress 2.
Strong Bad.

Och förstås, jag har också spelat mot
Brock Samson från Adventure Bros.
Maxs kollega Sam.
Ashley Williams från Evil Dead-serien
och Claptrap från Borderlands-spelen.
 Åh, och så är GlaDOS dealer! 
Så ja, inte precis världens kändaste personer, men ändå väldigt kända.

Om spelet
Enkelt uttryckt så är Poker Night at the Inventory bara ett poker-spel där du spelar mot olika karaktärer från spel, filmer och serier. Texas Hold'em för att vara exakt. Men charmen i spelen ligger inte bara i att du spelar mot de olika karaktärerna, utan också att du lyssnar på då de pratar med varandra och diskuterar sina äventyr och funderar om olika saker.
Ibland kan du också vinna lite roligare priser. Vid ett skede då jag spelade mot Heavy från Team Fortress 2 så blev han utan chips. Så han slängde in sitt maskingevär i potten. 

Betyg
Jag har inget emot ett litet mysigt parti texas hold-em. I grund och botten är det här spelet "bara" ett sånt spel vilket kan verka tråkigt för vissa. Men som jag har sagt tidigare, det att du spelar mot fiktiva karaktärer som interagerar med varandra, det gör allting mycket roligare!
Rekommenderas om ni vill ha ett kort litet spel att döda en halvtimme med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar