tisdag 28 juni 2016

Sex hysteriskt roliga musikvideor

Åh, 80 och 90-talet.... Jag föddes under slutet av det årtiondet och det är väl därför jag blev som jag blev. Så mycket cheese som blev utgiven då! Som senare gav oss en massa skratt!

....Varför känns det som att min dator har snappat upp ett meddelande från en annan galax, där kejsare Zarthor från planeten Ixian håller på att berätta för sina invånare om den kommande invasionen av planeten jorden?


INTERNET, jag har en uppgift åt er: Gör detta till nästa Rick Roll! Seriöst, det skulle fungera! Ni som Vloggar kan vaikkapa göra en vlogg med någon titel, typ "Jag provar ny bikini" eller något sånt och så kommer detta! ;)
Ja, det är synd att Bowie är död. Men ändå... Jag kan inte beskriva mina känslor när jag såg detta. När jag såg det första gången satt jag och stirrade i skärmen och en gigantisk tankebubbla med texten "WTF?!" hängde ovanför mitt huvud.
Och jag är killen som recenserade Chillerama!

Jag har aldrig förstått mig på denna låt. Det är ett mysterium för mig hur den har kunnat bli känd. Och musikvideon hjälpte inte heller. Om jag någon gång gör en film och har bara råd med riktigt billig green-screen effekt så tänker jag hellre låta det vara. What must I do to prove my love to you, David Hasselhoff....


Yep, dessa killar som gjorde Last Christmas gjorde också denna låt. Och även om jag faktiskt förstår varför låten blev en radiohit, så kan jag inte komma från The Carlton! Seriously, var Michael Jackson den enda snubben på 80-talet som kunde dansa?

Hahahahahaahahahaha!!
Okej, låt mig backa lite...För det första är låten i sig ganska dramatisk, väldigt bombastisk. För det andra ser musikvideon ut som Anne Rice fanfic, gjord av en person som inte vet ett dyft om Anne Rice. Komplett med ninjor, gänget från Grease, ungdomarna från The Village of the Damned och fotbollspelare och pojkar med öppna skjortor.

Vilka musikvideor kommer du att tänka på som har varit väldigt roliga? Speciellt om de var tänkt att vara allvarliga?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar