måndag 20 augusti 2018

Ett vardagligt inlägg

Jag tänkte denna gång prova något nytt: Jag ska berätta om min vad jag har gjort idag. :D

Jag vaknade halv sju på morgonen och efter att ha ropat på djävulen och hans anhang i tio minuter så klev jag upp. Efter det åt jag frukost innan jag cyklade iväg till Optima.
Det bör också konstateras att jag bor ute i Bennäs. Vilket betyder att det tar ungefär 10 km ena vägen och sen 10 km tillbaka på eftermiddagen. Det var en grej jag började med förra veckan då jag blev trött på att hålla reda på bussarna. Jag behöver ändå bara lämna huset en kvart tidigare och så är jag ändå i tid.
Jag gillar det mycket, det ger bra motion och man känner sig piggare!

Än så länge har vi inte kockat så mycket, vi har mest hållit på med att gå igenom säkerhetsföreskrifter, hur man rengör ett kök och idag har vi hackat grönsaker och rotfrukter. Ingenting som är nytt för mig, men jag förstår ändå att det måste gås igenom, nu är det ju inte alla i klassen som har jobbat till havs+haft eget hushåll+gått en matlagningskurs tidigare.
Och så finns det förstås gamla goda KELA som öppnar sig, men det får de väl göra. De gör ändå bara sitt jobb, de stackars människorna.

Över det så håller jag på att bearbeta mitt nästsenaste skrivprojekt! Jag läser igenom manuskriptet och har skaffat flera markörer i olika färger. Och jag märker ut det med en viss färg när jag ser ett stycke som kunde förtydligas, en för att det kan förlängas, en för att det ska förkortas eller kan kastas helt och hållet och slutligen en för huruvida handlingen haltar på ett stycke ELLER inte stämmer överens med karaktären. 
Till exempel så har jag en karaktär som är väldigt bildad, hen är också från ett annat land och använde därför olika ord och uttryck. I detta utkast så finns det flera stycken där hen uttrycker sig väldigt propert och kryddar sitt språk med uttryck från det Gamla Landet OCH så finns det andra stycken där hen låter som Homer Simpson.

Och så gamear jag förstås med jämna mellanrum. För stunden håller jag på med The Quest, ett spel som jag rekommenderar varmt!
Och så har jag börjat läsa Borta med Vinden av Margaret Mitchell. Man måste ju prova på nya saker, eller hur?
Men ja, så det är min dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar