måndag 14 december 2015

From Beyond av H.P Lovecraft






För en tid sedan filmade jag och Martin en ny kortfilm. Det skulle vara en till berättelse av vår favoritskräckförfattare H.P Lovecraft.
Denna berättelse heter From Beyond och är relativt okänd, så vida man inte har läst mycket Lovecraft. Jag kände inte till berättelsen innan det kom på tal att vi skulle filma den.


Jag tänker inte spoila handlingen för er, men kortfattat så handlar det om en galen vetenskapsman. Han har haft vilda teorier om att man kan stimulera en körtel i hjärnan för att då kunna se världar bortom vår egen verklighet. (Detta var en riktig teori som pseudovetenskapsmän hade på 1920-talet).
Denne vetenskapsman kallades för galen och blev utslängd ur universitetet. Han har nu, några veckor senare kontaktat en gammal kollega och bett honom komma över för att pratas vid.....

Om filmen
Vi filmade det mesta i Studentteaterns gamla utrymme mot de svarta skärmarna. Medan en del andra scener filmades också i Gula Huset där teologerna håller till och andra utrymmen i Reuterska. Effetkerna och ljudet stod Martin för, så ni får fråga honom hur det gick till.

Jag gjorde röstinspelningen som ni hör i början. Och här måste jag ge en bit extra trivia: Jag hade krapula light när jag bandade in rösten. :D
Vilket passade in för min röst skulle låta ganska så apatisk, som en man i chock som ska berätta om det hemska som har hänt honom.
Jag spelade också vännen som besökte den galne professorn och det var i filmingen av detta som fick mig att vilja skaffa en väst. Som jag sedan hade på Galan 2015. Jag lånade Martins väst, såg mig i spegeln och tänkte helt enkelt "Damn, looking good..."

Iallafallm, jag skulle våga påstå att dethär är den bästa filmen vi har gjort hittills! Den är kuslig och spännande.
See for yourself!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar