lördag 7 maj 2016

"Little John vs The Monkeys from Hell"

Jag var idag till en liten internationell marknad som ordnas i Åbo på våren. Där gick jag förbi ett stånd där man sålde bättre begagnade filmer. Jag hamstrade några för 3:50 styck. En av dem var The Scent of a Woman, en feel-good film som jag gillar, Hero, en wuxiafilm och så B-filmen Piranha 3D och Tesca Campaign, vilket jag tror är några avsnitt av en spinoffserie till Starship Troopers.
Det som fick mig att skaffa den sistnämnda var texten på baksidan:
"Get ready for even more highly explosive adventures with Ricos Roughnecks, as the battle deadly spiders in a struggle to save humanity." 
För 3:50? SÅLD!
För det kan betyda att antingen är filmen/serien jättedålig eller så är den jättebra!

Det fick mig att tänka på då jag ibland har valt filmer på basen av en löjlig premiss eller en intressant titel.
Några filmer som finns i kö för att recenseras hos mig är : Cannibal Women in the Avocado Djungle of Death, Galaxy of Terror, Planet of the Vampire Women, Planet of the Dinosaurs, Cyborg, Attack of the 50-foot woman.
Alla filmer har en gemensam nämnare: Jag bara läste kort vad de handlade om ELLER så gick jag helt enligt titeln!

Ibland är det roligt att helt skjuta i blindo och fiska fram en film ur "roskisen" (eller "Reahyllan") som har en hysteriskt rolig filmtitel eller en urkorkad premiss! Man kan bli positivt överraskad! Det var så jag upptäckte Galaxina och Manborg.
Piranha 3D och Tesca Campaign är två sådana filmer jag skaffade av just en sådan orsak. Piranha har jag bara hört om och Tesca lät som en flöntigt rolig film!
Man kan inte alla gånger döma en bok på basen av sitt omslag, men man kan ibland döma en film på basen av titeln! När jag beställde efter Manborg visste jag att jag kommer åtminstone att få en löjlig sci-fi B-film!

Åtminstone Piranha, Tesca Campaign och Hero kommer jag att prata om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar