lördag 18 juli 2015

Poultrygeist: Night of the Chicken Dead

Poultrygeist: Night of the Chicken Dead är en skräck-musikal-komedi från 2006 av Troma-film. Jag var först osäker på om jag borde se den, då mitt första seriösa möte med Troma films var Combat Shock, vilket var en jätteallvarlig film.

Handling
I staden Tromaville har ett snabbmatsföretag byggt en restaurang på Tromahawk-indianernas gravplats. Utan att vetat om det så har ägarna kombinerat de två förbisedda grupperna i planeten: utträngda indianer och miljontals kycklingar som sitter i fångläger! Resultatet kan summeras med ett ord: Zombiehönor!
Vår hjälte heter Arbie. Han är en college-student som har blivit dumpad av sin flickvän. Han måste gå vidare i sitt liv, så han söker jobb på restaurangen. Han börjar upptäcka konstiga saker, som att en hamburgare börjar prata med honom om att konstiga saker kommer att hända.

Om filmen
Denna film är verkligen "low-brow", med x antal billiga skämt, billiga sexskämt och toaletthumor. Jag skulle påstå att denhär filmen är den billigaste filmen jag har sätt på åratal. Och jag är killen som recenserade Ragin' Cajun Redneck Gators.... Men till skillnad från Redneck Gators så är denna film helt klart i "Ölfilms"-kategorin. Redneck  Gators var farligt nära att bara vara en dålig film.
Musiken i filmen är inte dålig, men det är allt jag kan säga om det. Det blåste inte bort mig.

Betyg
Denna film är inte för alla. Den är störtlöjlig. Den sätter tillbaka "öl" i termen "ölfilm" eftersom man borde antagligen se denna film med några öl. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar