torsdag 11 december 2014

Frågor och svar!

Här om dagen fick läsare ställa frågor till mig. Och dessa frågor tänker jag nu svara på

Fråga: "Vem är du? Jag känner dig inte alls, så berätta gärna lite om dig själv för oss nya läsare! Gillar för övrigt din blogg som verkligen sticker ut ur mängden :) "
Svar: Tack för kommentaren! :)
Jag har medvetet valt att inte berätta så mycket om mig själv, för att jag inte är en så intressant snubbe helt enkelt. Jag är ingen modell, pappa till femton barn eller rockstjärna från Mars. 
Jag heter Johan, är en pampes som studerar religionsvetenskap vid Åbo Akademi. Fattig som bara den, men rik på livsglädje i skrivande stund.
Jag är en kreativ människa. Jag skriver en del (har en del halvfärdiga berättelser här och där) och skulle gärna måla ännu om jag hade tid och ett utrymme.
Jag är en stor filmälskare och filmsamlare. Jag skulle gärna recensera flera nya filmer (som jag gjorde med Interstellar) om jag hade råd att gå på bio oftare. Mitt drömjobb skulle antagligen vara att jobba som filmkritiker för en tidning. Annars så gillar jag också väldigt många klassiska filmer. Både "Klassiska" som i "filmer jag växte upp med" och klassiska som gamla Hitchcock-filmer, filmer som "är viktiga för filmkonsten" för någon orsak och svartvita Sci-Fi / skräck filmer.
Jag läser också mycket. Jag försöker dock läsa brett. När jag var liten och läste så sa min mamma gång på gång att jag ska prova nya författare, så jag inte fastnar med samma gamla författare utan att upptäcka nya. Det fungerade. Just nu håller jag på med Charles Dickens klassiker A Christmas Carol
Jag är också en nörd av stora proportioner. Jag har Larpat flera gånger, jag har spelat en del bordsrollspel (främst Spirit of the Century, Dead of Night och modifikationer på det och lite Dungeons and Dragons). Jag har också agerat spelledare några gånger.
Min blogg är som den är helt enkelt för att jag har mycket att säga om populärkultur (för jag vill inte använda termen "nördkultur"). Jag vill prata om sånt som intresserar mig, precis som när en del bloggare pratar om smink eller mode, visar recept de har provat, visar fotografier de har tagit eller berättar om sina barn. Jag försökte en gång skriva en vardagsblogg, men det gav mig ingen glädje. Så jag gick över till dethär istället!

Fråga: Vilket är det nördigaste du äger?
Svar: Det är en svår fråga... Före jag ska kunna svara på den frågan så måste jag ha en skala på nördighet som kan mätas. Är gamla spel nördiga? Hur gammalt är då ett spel för att det ska räknas som nördigt?
Nåja, okej, låt oss istället svara på frågan...

Jag har kvar min gamla playstation 1 (och den fungerar ännu). Jag har dammat av den och spelat igenom bland annat Final Fantasy 7, Spyro, Crash Bandicoot: Warped, Tenchu: Stealth Assassins några gånger. Jag har inte spelat Metal Gear Solid på den, det har jag till datorn. Jag har förhandlat om att köpa en gammal Supernintendo med några spel, men jag saknar fyrk för det. Så det får bli något jag gör i framtiden. Någon dag....
Jag har annars kvar en massa gamla cd-rom med spel från då jag var yngre. Jag har också kvar några speltidningar från 1996 och demoskivorna som följde med. 
Ett annat föremål är en pins som jag ofta har på mig som det står "Part-time Superhero" på. Jag har två andra pinser också, "42" och "Evil League of Evil", men "Part-time Superhero" är nog min favorit. Det är min gimmick. Ni vet som när Slash alltid har en topp hatt eller hur Indiana Jones alltid har en hatt och piska. Jag bär en pins som det står "Part-Time Superhero" på.
För när jag inte bloggar och annars existerar så drar jag på mig en kostym och springer omkring på gatorna i Åbo och slår ner skurkar. Mitt superhjältenamn är "La Cabra Loco!!". Det ska uttalas på det sättet, till tonerna av detta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar