fredag 31 januari 2014

Andens seger över materian

Idag har jag brutit fastan. Tiden är ute. Jag fastade i 10 dagar och bröt det idag.
Jag ska ändå försöka äta långsamt i början och inte för mycket så jag inte blir illamående.

I det stora hela så har fastan gått hur bra som helst. Jag hade förväntat mig värre smärtor än de jag fick. Jag skulle kunna tänka mig att göra dethär på nytt nästa höst eller något sådant. Kanske jag gör detta till en årlig grej.
Jag känner mig mera energisk nu än vad jag gjorde innan fastan. Så vi får se vad jag hittar på med min nyfunna energi. Jag sover lite bättre och känner mig mera utvilad när jag vaknar. Och så har jag (som jag skrev tidigare) gått ner några kilon. Men få inga idéer, jag har fortfarande en mage kvar.
Nästa gång ska jag sikta på 14 dagar, om jag har tid.

Jag skulle vilja tacka de som har stöttat mig. Det är stundvis tungt att fasta, speciellt i början. Så då hjälper det att man har folk som stöder en.
Och till er som försökte kritisera mig till att inte göra det så kan jag bara säga att  "jag klarade det".

Det var det.

2 kommentarer:

  1. Coolt med fasta! Det skulle jag också kunna prova någon gång! Har ju bara fastat med såndär pulverpåsar. I några månader, effektivt, men slutresultatet höll ju inte, och jag mådde ju inte särskilt bra. Men, juicefasta har jag länge tänkt på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min mor provade pulverpåsar och hon mådde inte heller bra. :) Jag klarade av Juicefastan galant, men jag tror det berodde på att jag drack så mycket förutom Juice. Sen har jag också läst att kroppar fungerar olika, för under juicefastan var jag nervös då jag inte fick huvudvärk eller något liknande som händer då kroppen börjar detoxa. Men jag hittade någon förståsigpåare som sa att det betyder bara att min kropp har lätt att anpassa sig till den nya fastan.

      Problemet jag hade med juicefastan var att det tog hela dagen att skala och hacka alla frukter, köra dem genom juicern, rengöra den och sen en timme senare börja igen.

      Radera