torsdag 23 januari 2014

Dag 3

Jag skulle påstå att den andra dagen är värst. Då har man inte ätit på ett dygn, man är hungrig och trött. Samtidigt känner man sig pigg av all juice man har druckit. Mitt humör igår gick upp och ner som en jojo. Jag kunde gå från att vara jättelycklig till att vara deppig till att vara bitter. Jag hade en mycket kortare stubin (vad förväntar ni er av en person som inte har ätit på två dagar?) Jag har mått lite illa med jämna mellanrum, men det är bara det.

Idag känner jag mig inte så mycket mera annrolunda än igår. Jag har sovit lite dåligt, så jag är trött.

Trots det så är jag nu inne på dag tre och det går förvånansvärt bra. Jag hade väntat mig en större kamp än detta, typ att jag skulle bli svimfärdig och ha gigantisk huvudvärk. Den enda huvudvärken jag har haft har gått bort av att dricka vatten och stå ut i tio minuter. Jag har kanske känt mig yr då jag kliver upp hastigt, men jag har inte varit nära att svimma. Hungern känns mera obekväm än jättetung. Jag har inga problem att vistas i samma rum som personer som äter.

Blir det inte värre än såhär så lär jag inte ha något problem med att fasta i tio dagar.

Nu blir det snart dags att fixa lunchjuice, som kommer att innehålla äpplen, morötter, en citron, rödbeta, mintblad, en vitlökslyfta och en liten bit ingefära.
Skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar