tisdag 20 juni 2017

30 år idag

Idag fyller jag 30 år.
Jag hade ursprungligen tänkt skriva ett långrandigt inlägg om det jag har lärt mig under livets långa vandring. Men det känns som om jag slutade åldras efter att jag blev 25. Faktum är att det känns som om jag åldras bakåt.
Kanske citera några stora tänkare som jag har läst (=jag skulle ha googlat upp smarta citat). Kanske erbjuda en tillbakablick över de senaste tio åren.
Jag kan summera ihop det så här:

Jag for till Åbo via armén. Och här är jag ännu. 
Jag kom hit som en pojkvasker färsk ur armén
Jag åker härifrån som en något äldre pojkvasker
Jag har kört posten, diskat ute till havs och på land.
Jag har skrivit två utkast till böcker, varav det ena skrivs om. 
Jag har träffat många goda vänner.
Jag har börjat skriva mera på allvar.

Jag har slutat försöka bete mig som en vuxen. 
Jag är en pojke och jag är en man
Och jag gillar det! 
Nå, vad lyder dagens planer? Jag har gjort upp en lista på det också:
Jag antar att detta är vad jag kommer att vara om 30 år till.
:D  

  • Dricka något.
  • Göra något.
  • Kanske filma en video, om jag orkar
Och med de orden så tackar jag för mig!
Innan jag fyller fyrtio hoppas jag åtminstone bli publicerad. Om folk faktiskt GILLAR det jag skriver är en annan sak! 
 Och hoppeligen få ett fast jobb någonstans, även om det är att jobba som rövputsare Såvida det inte är vår regerings röv jag måste putsa, för då finns det en risk att jag blir kontaktad av skumma typer som vill gömma mikrofoner där, så att de ska kunna höra våra politikers tankar. 
 Jag vill ju förstås också ta upp att måla igen och spela musik.
Och så den vanliga smörjan.

Ha en bra dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar