söndag 2 december 2018

Lille Johns Läsutmaning!

Okej, här är det tänkt att jag ska förklara reglerna för de som inte vet:

1) Listan är väldigt lös. Du behöver inte läsa allt i ordning och många saker kan tolkas fritt. Till exempel "en bok om kärlek". Det kan innebära böcker av Danielle Steele, men det kan också vara Borta med Vinden av Michelle Mead.
Och vad för slags kärlek talar vi om här? Kan det inte lika gärna vara en bok om syskonkärlek eller en kärlek som en förälder känner till sitt barn?
Det kan också vara en bok där kärlek utgör en stor del av handlingen.

2) En bok = En punkt. Försök inte fuska nu genom att läsa Octavia Butler och bocka av "En LGBTQ+ författare" och "en afroamerikansk författare" och "en bok skriven av kvinna".

3) Vet du inte vad du ska läsa? Oroa dig inte, jag skriver ett inlägg efter detta där jag delar ut en rad olika tips!

4) Jag vet att jag har skrivit 2019, men inte kollar jag om någon vill börja i förtid. Jag tror att jag ska göra det. :D

5) Ha roligt! Orsaken till att jag gör såna här listor och utmaningar är ju för att det ska vara roligt!

Här kommer listan! Hoppas att den är till stort nöje!

PS, här kommer min lista på tips, ifall du behöver hjälp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar