torsdag 22 oktober 2015

Svar på Frågestund 2!

Fråga: Jag läste just en kommentar du skrivit på ett inlägg om att du inte fått en enda kommentar på det här inlägget och det är ju skamligt! ;) Jag läste det här inlägget när du postade det och skulle kommentera, men av nån anledning så gjorde jag inte det. Men jag gör det NU istället och skriver vad jag tänkte fråga då: Är du ett fan av x-files? Jag är både en galen spelnörd och ett x-files fan och har precis sett trailern på x-files combacksäsong. Vet inte vad jag ska tänka ännu. Antingen är det bra eller så är det bedrövligt dåligt.... :D

Svar:
Tack för din fråga! :)
För att ge ett rakt svar på din fråga så jo, jag är ett X-files fan. Jag återupptäckte den serien för några år sen då jag jobbade till havs. Mitt arbetsschema såg då ut så att jag hade några timmar ledigt mitt på dagen mellan jobbpassen. Så det var perfekt att döda lite tid med någon serie där. Jag kollade igenom Dr Who, Star Trek Voyager och så X-files. :)
X-files var en rolig serie för mig eftersom jag fick inte se den då jag var liten. Min mamma sa alltid att den är så jättehemsk så jag får absolut inte se den! Nå, nu är jag vuxen och tänkte att jag kunde se den då. Och inte är den så hemsk tycker jag. Den är bara väldigt spännande!
Fast jag har bara sett fram till säsong 5. Jag har hört att allting blir bara värre längre fram. :D

Jag har flera gånger funderat på att skriva ett inlägg över mina favorit x-files avsnitt, för det finns några pärlor i den serien som jag tycker borde uppmärksammas. T.o.m de s.k "filler-avsnitten" som bara finns till för att vara smått roliga. De kan också vara riktigt bra! Som t.ex "Musings of a Cigarette Smoking Man" eller "War of the Coprophages".

Vad jag tror om comebacksäsongen ja.... Jag tror att det har potential att bli riktigt bra, men jag är också skeptisk till hur bra en serie i stil med x-files skulle överleva idag. De flesta serier som är populära idag följer ett lååångt narrativ, som pågår från säsong till säsong. Det har inte längre ett "monster of the week"-format.
Sedemera HOPPAS jag att de har kvar många idéer! Jag har bara hört att serien på slutrakan började bli utan idéer. Fast å andra sidan, nu finns det mera idéer att utforska, som t.ex mayamyten, Slenderman-grejen (och andra Creepypastas i överlag), vår Rover på Mars.
Men utöver det så skulle det bli intressant att se hur den serien skulle klara sig. :) Det skulle vara roligt om den kunde komma tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar