måndag 6 augusti 2018

Mina kreativa mål för Augusti

Jag tror att det är bra för en att sätta upp mål och sedan eftertsträva dem.
Som General Patton sa: "Accept the challenges so that you can feel the exhilaration of victory."

Och jag har visst mina mål för augusti, jag ska börja studera till Kock nästa vecka och se vart det barkar.
Har lite papper som Kela ska ha så jag kan få studiestöd. Ska ha kontakt med Optima för det, så ja...

Men utöver det tänker jag på att det ändå är bra att ha mål för kreativitet.
Delvis för att helt enkelt lista det man ska göra, då får man en lista över saker man ska göra.
Och med det så känns det mera påtagligt än att bara säga "någon gång ska jag göra (något)".

Så vad är mina kreativa mål för Augusti månad?

  • Skriva en dikt per dag. Även om det bara är fyra rader som rimmar dåligt.
  • Preppa inför Nanowrimo i November. Jag har en idé till en, tekniskt sett, fantasyberättelse som jag vill utveckla vidare. Så jag ska rita upp kartor, skriva upp namn på karaktärer och platser, uppfinna kulturer osv. 
  • Och framför allt: Börja redigera manuskriptet för projektet jag skrev i April! Varför det?
    För att nu när jag under juli månad höll på att skriva på ett annat projekt så började jag leka med tanken på att göra det. Det projektet är, enligt min ringa åsikt, det bästa jag har skrivit än så länge och det skulle ju vara synd att bara låta det ligga på hårddisken och samla damm.
    Och visst, det borde räcka som orsak.
    Men sen har det också hänt sig att inom några få veckor nu så har sammanlagt fem av mina vänner hört av sig och frågat om de skulle kunna få läsa något någongång! Ungefär samtidigt som jag leker med tanken att redigera min text! Ett meddelande från Parts Unknown? ;)
    Och ja, jag hamnar och redigera det flera gånger och det kanske inte blir bra, bla bla bla, jag kan den ramsan. 
    Jag har skickat iväg PDF-filen till ett tryckeri så jag kan få alla 172 sidor i pappersformat, så jag kan göra anteckningar i vackra färger osv. Jag ser fram emot det. :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar