torsdag 1 februari 2018

Ett par låtar som beskriver mig

Jag säger ofta att "detta var svårt". Nå, detta var på riktigt skitsvårt!
För hur beskriver man mig? Jag vet ju inte ens själv hur jag ska beskriva mig och frågar man några personer att beskriva mig så antar jag att kommentarer varierar mellan "en rolig typ", "en ångande sexbomb" till "ett ångande rövhål" och "Vem är han?"

Jag hade först tänkt försöka fixa en slags playlist för att göra det enkelt, men redan det var svårt. Vi människor är ju väldigt komplexa varelser, varför skulle jag vara ett undantag?

Ni får ändå några låtar som jag antar att kunde användas som "min theme-song". Om ni inte kommer på någon bättre. :D

Blind Guardian - The Bard's Song

In my thoughts and in my dreams
They're always in my mind
These songs of hobbits, dwarfs and men
And elves
Come close your eyes
You can see them too

Jag tänker att det säger några saker om hur jag förhåller mig till mitt skrivande: jag är i första hand mest intresserad av att berätta historier. Jag är inte intresserad av att vara en poetisk jätte eller någon som skriver allvarliga böcker om sociala frågor (de tenderar att smyga sig in i mitt arbete ändå, tro det eller ej), jag vill bara berätta historier. 

Patti LaBelle - Stir it up

Jag är en allt eller inget-person. Antingen brinner jag totalt för något, om det är ett förhållande, ett arbete, något jag skriver på eller om jag ser fram emot att prova ett nytt recept. Här summerar Patti LaBelle ihop den känslan bra, hur man bara måste släppa allt det övriga tråkiga och skrida till verket. 

Gustav Holst - Jupiter

Jag antar att detta stycke får fylla ut resten, för här finns en massa annat, en del glädje, en del spänning, en del annat... Sådant som jag antar att också finns inne i min melon. 

Sen finns förstås DENNA låt som också beskriver en del av mig... Antar jag.

Vad kan jag säga, jag försökte. Sori att jag inte kunde bidra med ett bättre inlägg. :D 
Moving on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar